Wefox – tanie ubezpieczenia OC i AC
ul. Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego 2A,
05-090 Raszyn
Wefox Insurance AG to firma ubezpieczeniowa, która na polskim rynku jest obecna od maja 2021 r. W jej ofercie znaleźć można ubezpieczenia skierowane do dwóch grup klientów – kierowców (ubezpieczenia komunikacyjne) i właścicieli nieruchomości (ubezpieczenia mieszkania i domu).
Firma Wefox została założona w 2014 r. Jest to cyfrowy ubezpieczyciel, który na polskim rynku działa poprzez Oddział Financial Market Authority Liechtenstein (FMA) we współpracy z KNF. Obsługę klienta wraz z likwidacją szkód ubezpieczyciel powierzył wybranemu partnerowi – firmie Unext. O charakterze produktów tej firmy świadczyć może motto: „Insurance. But simple.” („Ubezpieczenia. Ale proste.”).
OC w Wefox
Oferując ubezpieczenia komunikacyjne, Wefox proponuje podstawową polisę, jaką jest OC. Umowa jest zawierana na 12 miesięcy, a data rozpoczęcia ochrony zostaje wskazana w jej treści. Ochrona jest świadczona zgodnie z wymogami ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, który jest polskim organem nadzoru w tym zakresie, i Polskiego Biura Ubezpieczycieli Komunikacyjnych.
Kierowcy wybierający się do kraju, który wymaga posiadania przy sobie potwierdzenia nabycia OC, mogą złożyć wniosek o wydanie Zielonej Karty. Wefox deklaruje, że:
- wystawi Zieloną Kartę na czas do końca obowiązywania polisy OC, przy czym na okres nie krótszy niż 15 dni,
- w razie zgubienia (zniszczenia) Zielonej Karty odtworzy dokument – jeżeli jednak do końca ochrony ubezpieczeniowej pozostało mniej niż 15 dni, to ubezpieczyciel może zażądać dopłaty do składki.
AC w Wefox
Firma Wefox w Polsce działa również w zakresie dobrowolnych polis, takich jak ubezpieczenie AC. Jest ono dostępne w dwóch wersjach – Smarter Casco (mini AC) i Allrisk AC. W ramach Smarter Casco ochroną objęty zostaje pojazd, z kolei opcja Allrisk AC zapewnia szerszą ochronę – przedmiotem ubezpieczenia jest też bagaż podróżny i wyposażenie dodatkowe wskazane w umowie.
W ramach każdego z wymienionych ubezpieczeń przewidziane zostały dodatkowe warianty. Szeroki wybór pozwala właścicielom samochodów dopasować zakres ochrony do ich indywidualnych potrzeb.
Allrisk AC – warianty | Smarter Casco – warianty |
---|---|
Kosztorys | Żywioły |
Optimum | Kradzież |
Komfort | Szkoda całkowita |
Najważniejsze warunki AC w Wefox:
- odpowiedzialność ubezpieczyciela w zakresie ubezpieczenia bagażu wynosi 5 proc. sumy ubezpieczenia, nie więcej jednak niż 3000 zł na jedno i wszystkie zdarzenia,
- ubezpieczyciel pokrywa koszty parkowania uszkodzonego pojazdu do kwoty 1000 zł,
- ubezpieczenia Wefox w wariancie AC obejmują również szkody związane np. z razie pogryzienia kabli przez zwierzęta albo wyskoczenie dużej zwierzyny przed koła,
- polisa obejmuje zniszczenia na lakierze czy szybie, powstałe przez obiekty typu kamień albo piłka,
- za dodatkową opłatą dostępne jest ubezpieczenie bagażu,
- w ofercie ubezpieczyciela dostępna jest opcja „Stała Wartość” – jest to stała suma ubezpieczenia.
Ubezpieczyciel zaznacza, że podchodzi do potrzeb właścicieli pojazdów w sposób elastyczny – w OWU (Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia) można przeczytać, że w razie konieczności zakres ochrony, dla bezpieczeństwo ubezpieczonego, może zostać zmodyfikowany.
Assistance w Wefox
W ofercie firmy Wefox dostępne jest też ubezpieczenie assistance – „Motor Assistance”. Celem tej polisy jest pomoc kierowcy choćby wówczas, gdy dojdzie do rozładowania akumulatora, awarii alarmu lub wycieraczek, uszkodzenia ogumienia czy ugrzęźnięcia w błocie.
Ubezpieczenie Motor Assistance jest zawsze zawierane w wariancie Podstawowym, a chętni kierowcy mogą zdecydować się na jeden z dodatkowych wariantów: Standard, Komfort lub Super. Dodatkowe warianty zapewniają pomoc nie tylko na terenie Polski, ale również poza granicami kraju.
Motor Assistance Podstawowy
Ten pakiet to jedynie opcja doraźna – w razie wypadku kierowca może liczyć na to, że ubezpieczyciel zorganizuje i opłaci holowanie samochodu do warsztatu lub innego wskazanego miejsca – do 150 km. Wariant ten zapewnia także usprawnienie auta na miejscu zdarzenia do kwoty 300 zł. Działa tylko na terenie Polski.
Bardzo okrojona pomoc ze strony ubezpieczyciela sprawia, że rozsądnie jest wykupić jeden z wyższych wariantów. Dotyczy to zwłaszcza kierowców korzystających z auta z dużą częstotliwością.
Motor Assistance Standard
Wariant Assistance Standard – podobnie jak Komfort i Super – zapewnia ochronę na terenie Polski i innych państw europejskich. Ubezpieczyciel zorganizuje i opłaci holowanie (do 200 km) po różnych zdarzeniach (nie tylko wypadku, ale również awarii). Ta opcja jest atrakcyjną propozycją dla osób, które często przekraczają granice samochodem, a to ze względu na następujące świadczenia:
- zakwaterowanie w hotelu – maksymalnie na 3 doby (np. po awarii, która uniemożliwia dalszą podróż),
- dostęp do samochodu zastępczego – również na 3 doby,
- opłacenie przez ubezpieczyciela innego środka transportu w celu kontynuacji podróży lub powrotu do domu.
Motor Assistance Komfort
Motor Assistance Komfort to wariant o zakresie ochrony zbliżonym do wariantu Standard. Pozornie drobne różnice mogą być jednak istotne dla kierowców, którzy na co dzień lub często korzystają z przyczepy – ubezpieczyciel zapewnia holowanie przyczepy ważącej maksymalnie 400 kg w odległości do 200 km.
W ramach wariantu Komfort:
- kierowca może użytkować pojazd zastępczy przez okres 4 dni po wypadku, kradzieży samochodu i przez 3 dni, gdy zgłosi awarię,
- ubezpieczyciel zapewnia pomoc kierowcy zastępczego.
Motor Assistance Super
Najbardziej rozbudowany pakiet Motor Assistance może przydać się m.in. kierowcom, którzy obawiają się np. zamarznięcia zamka. Z tym wariantem powinni zapoznać się również właściciele aut, którzy chcieliby otrzymać dostęp do samochodu zastępczego na dłuższy okres (10 dób po wypadku, kradzieży auta i 5 dób po awarii).
Wariant Super to także:
- holowanie przyczepy na dłuższą odległość (do 800 km w krajach europejskich i bez limitu w Polsce),
- dostęp do pomocy prawnej i tłumacza,
- zorganizowanie przez ubezpieczyciela opieki nad dziećmi.
Wariant Podstawowy | Wariant Standard | Wariant Komfort | Wariant Super | |
---|---|---|---|---|
Zdarzenia uprawniające do pomocy | Wypadek | Wypadek, awaria, kradzież | Wypadek, awaria, kradzież | Wypadek, awaria, kradzież |
Usprawnienie pojazdu – limity | 300 zł | PL – 500 zł Poza PL – 1000 zł | PL – 500 zł Poza PL – 1000 zł | PL – 500 zł Poza PL – 1000 zł |
Holowanie pojazdu | 150 km | 200 km | 200 km | PL – bez limitu Poza PL – 800 km |
Pojazd zastępczy | Nie | 3 doby | 3 lub 4 doby | 5 lub 10 dób |
Zakwaterowanie w hotelu | Nie | 3 doby | 3 doby | 3 doby |
Kontynuacja podróży | Nie | PL – 500 zł Poza PL – 1000 zł | PL – 500 zł Poza PL – 1000 zł | PL – 500 zł Poza PL – 1000 zł |
Dowóz paliwa | Nie | PL – 500 zł Poza PL – 1000 zł | PL – 500 zł Poza PL – 1000 zł | PL – 500 zł Poza PL – 1000 zł |
Parking | Nie | 3 doby | 3 doby | 3 doby |
Pomoc tłumacza | Nie | Nie | Nie | Limit 1000 euro |
Pomoc telefoniczna | Tak | Tak | Tak | Tak |
Suma ubezpieczenia | 2000 zł | 5000 zł | 10 000 zł | 25 000 zł |
NNW w Wefox
Ubezpieczenie NNW – w odróżnieniu od AC i assistance – obejmuje ochroną zdrowie i życie osób podróżujących pojazdem wskazanym w umowie ubezpieczeniowej. Odszkodowanie jest wypłacane po nieszczęśliwym wypadku, którego wynikiem jest trwały uszczerbek na zdrowiu lub śmierć ubezpieczonego.
Wefox (podobnie jak pozostali ubezpieczyciele) uznaje, że do wypadku może dojść nie tylko w związku z ruchem pojazdu, ale również podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu lub w trakcie zatrzymania czy postoju na trasie.
Suma ubezpieczenia jest ustalana indywidualnie z każdym klientem. Z kolei kwestia wypłaty odszkodowania wygląda następująco:
- w przypadku śmierci ubezpieczonego, gdy nastąpiła ona w okresie 2 lat od daty wystąpienia nieszczęśliwego wypadku, wypłacone zostaje 100 proc. sumy ubezpieczenia,
- w przypadku trwałego uszczerbku na zdrowiu wysokość świadczenia jest ustalana na podstawie tabeli zamieszczonej w OWU (procent sumy ubezpieczenia).
W ramach NNW klienci mogą uzyskać też m.in. zwrot kosztów nabycia środków medycznych, zwrot kosztów leczenia i rehabilitacji czy opłacenie przeszkolenia zawodowego dla osób niepełnosprawych. W każdym wymienionym przypadku ubezpieczyciel przeznaczy na te cele maksymalnie 25 proc. sumy ubezpieczenia, nie więcej niż 2000 zł.
Inne ubezpieczenia w Wefox
Kierowcy są przyzwyczajeni, że wraz z OC czy AC mogą kupić też dodatkowe produkty ubezpieczeniowe. Należą do nich choćby: ubezpieczenie szyb, ubezpieczenie opon czy ubezpieczenie ochrona prawna.
Aktualnie firma Wefox nie oferuje żadnych dodatkowych polis komunikacyjnych poza NNW i assistance. Niewykluczone jednak, że wraz z rozwojem działalności na polskim rynku w ofercie ubezpieczyciela pojawią się nowe produkty.
Zgłoszenie szkody w Wefox
W zakresie likwidacji szkód Wefox współpracuje z firmą Unext. Aby zgłosić szkodę, należy skontaktować się właśnie z nią. Możliwe jest to na trzy sposoby:
- dzwoniąc pod numer +48 22 123 55 55,
- pisząc maila na adres szkody@unext.pl,
- poprzez formularz kontaktowy zamieszczony na stronie internetowej www.unext.pl.
Do zgłoszenia szkody przez stronę internetową partnera Wefox potrzebne będą dane ubezpieczonego, data i godzina zdarzenia oraz numer polisy ubezpieczeniowej.
Wypowiedzenie umowy OC w Wefox
Ubezpieczenie OC jest na tyle istotne, że nie można go wypowiedzieć w dowolnym momencie – sytuacje, gdy będzie można to zrobić, zostały wskazane w ustawie o ubezpieczeniach obowiązkowych.
Zgodnie z treścią ustawy wypowiedzenie OC jest możliwe:
- na koniec okresu ubezpieczenia (najpóźniej na dzień przed upływem okresu 12 miesięcy, na jaki umowa została zawarta) – gdy nie chcesz, aby umowa przedłużyła się na kolejny rok, bo z pewnych względów planujesz zmienić firmę ubezpieczeniową,
- gdy okazało się, że masz dwie umowy – w dowolnym momencie możesz wypowiedzieć umowę, która przedłużyła się na kolejny okres automatycznie, przy czym nie warto z tym zwlekać, bo za każdy dzień udzielania ochrony firma ubezpieczeniowa naliczy opłatę,
- po zakupie auta – gdy wraz z kluczykami do zakupionego samochodu sprzedający wręczył Ci potwierdzenie zakupu polisy, to również masz prawo wypowiedzieć przejętą umowę i możesz to zrobić w dowolnym momencie.
Od wypowiedzenia umowy OC trzeba odróżnić odstąpienie od umowy. Od umowy OC możesz odstąpić, gdy zakup polisy odbył się na odległość, np. przez internet lub podczas rozmowy telefonicznej. Na odstąpienie od umowy masz 30 dni.
Firma Wefox nie zamieszcza na swojej stronie internetowej formularza odstąpienia od umowy ubezpieczenia OC. Jest on jednak dostępny dla klientów na stronie partnera ubezpieczyciela (firmy Unext) – wystarczy zalogować się do panelu klienta.
Wefox – opinie
Jakie opinie Wefox zbiera wśród właścicieli samochodów, którzy skorzystali z oferty tej firmy? Czy klienci często składają skargi na tego ubezpieczyciela? Chociaż liczba skarg na ubezpieczycieli wpływających do Rzecznika Finansowego jest pewną wskazówką, to w tym przypadku nie można z niej skorzystać. Dlaczego?
Firma Wefox działa na polskim rynku od niedawna i nie została wymieniona w ostatnim opublikowanym sprawozdaniu Rzecznika Finansowego sporządzonym za 2023 r.
Zakład ubezpieczeń z siedzibą w Polsce | Liczba skarg* | Udział rynkowy towarzystwa (%)¹ | Liczba skarg przypadająca na 1% udziału rynkowego | |
1 | Polski Gaz TUW | 52 | 0,3 | 173 |
2 | TUW Cuprum | 72 | 0,2 | 360 |
3 | TUZ TUW | 415 | 0,8 | 519 |
4 | TU Inter Polska S.A. | 622 | 0,4 | 1555 |
5 | TUW PZUW | 2189 | 1,4 | 1564 |
6 | Saltus TUW | 655 | 0,4 | 1638 |
7 | PZU S.A. | 60936 | 28,3 | 2153 |
8 | TUiR Allianz Polska S.A. | 8839 | 4,1 | 2156 |
9 | Wiener TU S.A. VIG | 5667 | 2,5 | 2267 |
10 | Compensa TU S.A. VIG | 10231 | 4,5 | 2274 |
11 | Generali T.U. S.A. | 10528 | 4,4 | 2393 |
12 | TU Europa S.A. | 1475 | 0,6 | 2458 |
13 | TUiR Warta S.A. | 43837 | 17,1 | 2564 |
14 | STU Ergo Hestia S.A. | 39964 | 15,5 | 2578 |
15 | TU Zdrowie S.A. | 814 | 0,3 | 2713 |
16 | PKO TU S.A. | 3464 | 1,2 | 2887 |
17 | Santander Allianz TU S.A. | 632 | 0,2 | 3160 |
18 | InterRisk TU S.A. VIG | 10471 | 3,0 | 3490 |
19 | TUW TUW | 4618 | 1,2 | 3848 |
20 | Agro Ubezpieczenia TUW | 3230 | 0,8 | 4038 |
21 | Uniqa TU S.A. | 29370 | 6,9 | 4257 |
22 | Credit Agricole TU S.A. | 428 | 0,1 | 4280 |
23 | LINK4 TU S.A. | 12900 | 2,3 | 5609 |
24 | Nationale-Nederlanden TU S.A. | 1350 | 0,2 | 6750 |
25 | Signal Iduna Polska TU S.A. | 1752 | 0,2 | 8760 |
* skargi wniesione bezpośrednio do zakładu ubezpieczeń lub za pośrednictwem innej instytucji w 2023 roku | ||||
¹ udział ZU w rynku Działu II, stan na 30.09.2023 r. | ||||
źródło: Rzecznik Finansowy: Dodatkowe kwartalne sprawozdanie statystyczne SKARGI NA DZIAŁALNOŚĆ ZAKŁADÓW UBEZPIECZEŃ dział II, po IV kwartałach 2023 r. oraz Sprawozdanie Rzecznika Finansowego za 2023 r. |
Z drugiej strony już zaledwie po dwóch latach od powstania firma Wefox miała ponad 100 000 klientów. Dynamiczny rozwój ubezpieczyciela może świadczyć o tym, że firma zarządzana jest w sposób profesjonalny, a jej produkty są przemyślane i atrakcyjne.
Masz polisę w Wefox? Zostaw komentarz – podziel się swoimi spostrzeżeniami i pomóż innym kierowcom podjąć decyzję.
Wefox to firma dbająca tylko i wyłącznie o własne finanse. Odradzam ubezpieczenie w tej firmie.
zapewne tak jak wszystkie firmy z branży
Proszę powiedzieć, czy to prawda, że firma wkrótce zostanie zamknięta?
odradzam
Dosłownie ja już czwarty tydzień czekam na załatwienie mojej szkody. Olewają totalnie
To jest racja , klient tylko jak placi
Super ubezpieczyciel.
Ja również odradzam tę firmę. Kontakt z biurem obsługi klienta bardzo trudny. Poprzez platformę klienta wręcz niemożliwy. Brak odpowiedzi od ubezpieczyciela od miesiąca. Mnóstwo problemów w związku ze zmianą danych na polisie, gdzie to tylko mały błąd, który chciałem poprawić. Nie polecam
Wefox to najgorszy możliwy ubezpieczyciel. Brak kontaktu z opiekunem szkody, nie odpisują na e-maile. Brak wypłaty odszkodowania w ciągu 30 dni. U nas na pewno wpłynie skarga do Rzecznika Finansowego. Uciekajcie jak najdalej!
Jednym słowem wielka porażka, życzę powodzenia i stalowych nerwów każdemu kto będzie musiał się z nimi kopać, obsługa klienta tragiczna, nikt nic nie wie i nie może udzielić informacji. Wisząc na infolinii jesteśmy tylko przełączani z działu do działu, wiedząc że w każdym kolejnym dziale jedynie przełączą nas wstecz. Absolutny brak kompetencji i profesjonalizmu u obsługi tej ubezpieczalni.
masakra, zgłoszenie szkody przez poszkodowanego to walka z wiatrakami, mail – odpowiedzi zero, nie idzie się dodzwonić a formularz do uzupełnienia wywala się na 9-tym kroku po godzinie uzupełniania danych, dramat!!!!!!!!!!!!!
Uwaga ! jeśli tylko możesz omijaj tą firmę szerokim łukiem a na pewno unikniesz niepotrzebnych problemów.
UWAGA firma do której wpłacić pieniądze można bezproblemowo ale jeżeli chodzi o uzyskanie odszkodowania robią wszystko żeby nie wypłacić lub celowo utrudniają wypłaty, jeżeli już jednak dojdzie do wypłaty trwa to niekiedy pół roku więc stanowczo odradzam współprace z tą firmą, jak się to mówi „omijać szerokim łukiem”!!!