Generali – ubezpieczenia komunikacyjne

Generali to jedna z najbardziej rozpoznawalnych firm ubezpieczeniowych na rynku. A jak wygląda jej oferta w zakresie ubezpieczeń komunikacyjnych? Kiedy warto zdecydować się na produkty właśnie od tej firmy? Sprawdź!

Generali – informacje o firmie ubezpieczeniowej

Firma Generali ma długą historię na rynku ubezpieczeniowym – działalność rozpoczęła w 1831 roku. Wówczas działała pod nazwą Assicurazioni Generali Austro. Pierwsze oddziały w Polsce zostały otwarte już w 1837 r. Przez cały okres działania spółki na rynkach wielokrotnie dochodziło do przekształcania marki. Dzisiaj towarzystwo ubezpieczeniowe Generali zajmuje trzecie miejsce na liście największych koncernów ubezpieczeniowych na całym świecie.

W Polsce Grupa Generali powołała następujące spółki:

  • Generali Powszechne Towarzystwo Emerytalne S.A.
  • Generali Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.
  • Generali Życie Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.
  • Generali Finance Sp. z o.o.

Sprawdź Kalkulator OC AC Generali!

Ubezpieczenia w Generali – oferta

Towarzystwo Generali oferuje zróżnicowane ubezpieczenia (w tym ubezpieczenia majątkowe) dla klientów indywidualnych i biznesowych. Od 2008 r. firma umożliwia zakup ubezpieczenia w systemie direct, współpracuje również z porównywarkami ubezpieczeń. Kalkulatora OC/AC pozwala szybko sprawdzić, jak oferta danej firmy wypada na tle innych.

Grupa Generali – przykłady z oferty dla klientów indywidualnych:

  • ubezpieczenia nieruchomości – w ofercie znajdują się m.in. ubezpieczenia mieszkania, ubezpieczenia domu oraz OC w życiu prywatnym;
  • ubezpieczenia podróżne – to propozycja dla osób, które chcą sobie zapewnić finansowe wsparcie w razie niespodziewanych sytuacji podczas wyjazdu;
  • ubezpieczenia zdrowia i życia – to produkty przeznaczone dla każdej osoby, która chce zabezpieczyć siebie i najbliższych;
  • ubezpieczenie psa – to pierwsze takie ubezpieczenie na rynku, które zapewnia sumę ubezpieczenia do kwoty 50 000 zł.

Firma Generali umożliwia również zakup ubezpieczenia komunikacyjnego, które jest dopasowane do indywidualnych potrzeb właściciela pojazdu. Jednocześnie kierowcy mogą zapewnić sobie ubezpieczenie OC nie tylko samochodu, ale również roweru.

OC w Generali

W Polsce polisa OC (ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych) jest obowiązkowa, a jej brak może skutkować karą finansową, nakładaną przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny. Wynika to wprost z ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych. Dlaczego OC jest tak ważne?

OC w Generali – podobnie jak w każdej innej firmie ubezpieczeniowej – zapewnia ochronę finansową właścicielowi pojazdu na wypadek spowodowania przez niego (lub kierowcę ubezpieczonego pojazdu) szkód osobom trzecim. Jednak OC to nie wszystko – ubezpieczyciel umożliwia rozszerzenie ochrony również o produkty dodatkowe. Należą do nich choćby: autocasco, assistance, ubezpieczenie szyb samochodowych czy NNW.

AC w Generali

Polisa autocasco ma na celu zabezpieczyć finansowo właściciela ubezpieczonego pojazdu na wypadek szkód spowodowanych przez niego (lub kierowcę) oraz osoby trzecie (np. nieznanego sprawcę). Autocasco w Generali obejmuje również m.in. takie sytuacje, jak:

  • działanie żywiołu, np. gradu, pożaru, huraganu;
  • kradzież;
  • podpalenie, zatopienie;
  • zderzenie z innym pojazdem;
  • zderzenie ze zwierzęciem;
  • uderzenie w budynek lub drzewo.

Ubezpieczyciel gwarantuje wypłatę odszkodowania z polisy AC po uszkodzeniu lub utracie pojazdu. Likwidacja szkody może być przeprowadzona na podstawie kosztorysu (tzw. wypłata do ręki) lub bezgotówkowo. W drugim przypadku klient Generali oddaje uszkodzony pojazd do warsztatu (ASO lub współpracującego – w zależności od warunków umowy), a rozliczenie za naprawę następuje bez jego udziału (na drodze warsztat samochodowy – ubezpieczyciel).

Umowa ubezpieczenia AC oparta jest na formule all risks, czyli chroni od wszystkich ryzyk z wyjątkiem tych, które zostały wymienione w wyłączeniach w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia AC Generali. Takie rozwiązanie jest dla właścicieli samochodów bardzo wygodne i korzystne, ale nie zawsze opłacalne finansowo. Najczęściej na taką opcję ubezpieczenia AC decydują się właściciele nowych, maksymalnie kilkuletnich aut.

Ubezpieczenie AC w Generali – oferta:

  • ubezpieczenie w formule all risk;
  • sposób likwidacji szkody klient wskazuje w momencie jej zgłoszenia;
  • brak ukrytych udziałów własnych – warunki są przejrzyste i zapisane w umowie;
  • ubezpieczenie obejmuje fotelik dziecięcy;
  • dodatkowe zniżki dla doświadczonych kierowców.

Umowa zawierana jest na 12 miesięcy. Polisa działa nie tylko w Polsce, ale również pozostałych państwach europejskich.

NNW w Generali

Ubezpieczenie NNW chroni zdrowie i życie kierowcy oraz jego pasażerów – dostępna jest opcja ubezpieczenie NNW Kierowcy i ubezpieczenie NNW w Pojeździe. Polisa działa po wystąpieniu nieszczęśliwego wypadku i doznaniu w jego wyniku trwałego uszczerbku na zdrowiu lub śmierci. Świadczenie wypłacane przez Generali może pomóc poszkodowanym w leczeniu lub rehabilitacji. Suma ubezpieczenia jest wysoka – wynosi nawet 100 000 zł.

Atuty ubezpieczeń NNW w Generali:

  • elastyczne sumy ubezpieczenia – właściciel pojazdu sam decyduje o wysokości sumy ubezpieczenia (w przypadku wariantu NNW w Pojeździe wynosi ona od 3000 do 100 000 zł);
  • wysokie świadczenie za pobyt w szpitalu wskutek nieszczęśliwego wypadku;
  • atrakcyjne ceny polis.

Firma Generali jako jedna z niewielu wprowadziła na rynek polisę NNW Kierowcy, w ramach której kierowca może liczyć na ochronę bez względu na to, jaki pojazd prowadzi.

Assistance w Generali

Firma Generali ma w ofercie także ubezpieczenie assistance. Polisa jest dostępna w 4 wersjach – Standard, Komfort, Komfort Plus i Lux. Którą opcję wybrać? W odpowiedzi na to pytanie pomóc mogą zasady, na jakich ubezpieczyciel proponuje to ubezpieczenie:

  • warianty Standard, Komfort i Komfort Plus są dostępne wraz z ubezpieczeniem OC, można je też kupić dla pojazdu w każdym wieku;
  • wariant Lux jest dostępny wyłącznie z AC, a pojazd obejmowany ubezpieczeniem w dniu zawarcia umowy nie może mieć więcej niż 15 lat.

Wariant Standard

To podstawowe ubezpieczenie assistance. Zakres terytorialny ogranicza się do Polski, a pomoc jest udzielana po wypadku i kradzieży samochodu. Gdyby konieczne było holowanie, ubezpieczyciel je zorganizuje, a atutem jest brak limitów. Inne świadczenia, z których może skorzystać ubezpieczony:

  • transport z miejsca zdarzenia;
  • pojazd zastępczy po wypadku i kradzieży – do 3 dni, gdy auto było holowane;
  • naprawa auta na miejscu zdarzenia;
  • assistance rowerowy;
  • ubezpieczenie przyczepy.

Wariant Komfort

W przypadku wariantu Komfort pojawia się dodatkowe zdarzenie objęte ochroną ubezpieczeniową – mowa o awarii. Jeżeli dojdzie do awarii, ubezpieczyciel zorganizuje i opłaci usługę naprawy na miejscu zdarzenia. Gdyby usprawnienie auta nie było możliwe, to ubezpieczony może liczyć na holowanie na odległość do 100 km. W cenie jest też:

  • pomoc tłumacza;
  • zakwaterowanie do 3 dni;
  • assistance rowerowy;
  • ubezpieczenie przyczepy.

Wariant Komfort Plus

Ten wariant od poprzednika różni się zakresem terytorialnym – pomoc jest udzielana na terenie Europy (z drobnymi wyjątkami). Ale to nie wszystko. Limity świadczeń są wyższe, np. ubezpieczony może korzystać z pojazdu zastępczego przez 5 dni. Limit holowania również jest wyższy – wynosi do 500 km po awarii i wypadku. Do tego ubezpieczony może liczyć na:

  • pomoc tłumacza;
  • zakwaterowanie do 3 dni;
  • assistance rowerowy;
  • ubezpieczenie przyczepy;
  • zorganizowanie kierowcy zastępczego;
  • transport przyczepy.

Wariant Lux

Ten wariant ubezpieczenia assistance zapewnia ochronę na terenie niemal całej Europy. Ubezpieczony może uzyskać pomoc po wypadku, kradzieży i awarii. Aby jednak można było skorzystać z najbardziej rozbudowanej opcji assistance, ubezpieczyciel wymaga, aby pojazd nie miał więcej niż 15 lat i dodatkowo był ubezpieczony w zakresie AC. Pozostałe świadczenia to:

  • nielimitowane holowanie po wypadku w Polsce i innych europejskich krajach;
  • nielimitowane holowanie po awarii;
  • transport ubezpieczonego z miejsca zdarzenia;
  • pojazd zastępczy po kradzieży – 10 dni;
  • pojazd zastępczy po wypadku i awarii (gdy był holowany – 10 dni, a gdy nie – 3 dni);
  • pomoc tłumacza;
  • zakwaterowanie do 5 dni.

Ubezpieczenie szyb w Generali

Towarzystwo ubezpieczeniowe Generali umożliwia zakup ubezpieczenia szyb samochodu na wypadek ich zniszczenia, np. podczas gradobicia. Do wyboru są dwa warianty: Autoszyby i Autoszyby Oryginał. Suma ubezpieczenia nie jest stała – jest ona uzgadniana z klientem, przy czym nie wynosi więcej niż 15 000 zł.

Zgłoszenie szkody w Generali

Jak zgłosić szkodę? W przypadku wystąpienia szkody, Generali umożliwia prosty kontakt poprzez e-formularz zamieszczony na stronie internetowej https://moje.generali.pl/claimonweb/frontend/#/.

Przed zgłoszeniem szkody warto przygotować:

  • numer polisy lub certyfikat, z którego będzie zgłaszane roszczenie;
  • dokumenty wymagane dla danej szkody – ich wykaz znajduje się na stronie Generali;
  • dowód rejestracyjny i prawo jazdy;
  • oświadczenie potwierdzające tożsamość osoby zgłaszającej roszczenie.

Szkodę można zgłosić również:

  • telefonicznie, dzwoniąc pod numer 913 913 913 (poniedziałek-piątek, 8:00-18:00);
  • e-mailem: szkody@generali.pl;
  • osobiście w biurze Agenta Generali.

Wypowiedzenie umowy w Generali

Umowę OC w Generali można wypowiedzieć tylko w kilku sytuacjach – klient nie ma w tym zakresie pełnej dowolności. Polisa może zostać wypowiedziana, gdy:

  • doszło do automatycznego odnowienia polisy (a właściciel pojazdu w międzyczasie zawarł umowę OC z innym ubezpieczycielem);
  • właściciel pojazdu chce zrezygnować z OC zbywcy pojazdu;
  • kończy się dotychczasowy okres ochrony.

Aby skutecznie wypowiedzieć umowę, konieczne jest dostarczenie do firmy ubezpieczeniowej wypowiedzenia podpisanego przez kierowcę. W dokumencie tym powinny się znaleźć:

  • dane osobowe właściciela pojazdu;
  • adres zamieszkania;
  • numer rejestracyjny pojazdu;
  • numer polisy, której dotyczy wypowiedzenie;
  • powód złożenia wypowiedzenia.

Towarzystwo ubezpieczeniowe Generali na swojej stronie internetowej udostępnia gotowy wzór wypowiedzenia umowy OC – można go pobrać pod tym adresem internetowym: https://www.generali.pl/media/wypowiedzenie_art_GENERALI_31_440f11e215.pdf.

Wypowiedzenie umowy OC można przesłać do Generali:

  • przez stronę internetową https://moje.generali.pl/web/kontakt/formularz-wypowiedzenia-umowy-oc;
  • za pomocą tradycyjnej poczty, na adres: Generali TU S.A., ul. Senatorska 18, 00-082 Warszawa (w przypadku wysyłki wypowiedzenia OC pocztą liczy się data stempla pocztowego);
  • e-mailem: centrumklienta@generali.pl (dokument należy wysłać w formie skanu lub cyfrowego zdjęcia).

Dokument wypowiedzenia umowy OC można również dostarczyć do Agenta Generali.

Generali – opinie

Firma Generali swoją ofertę kieruje nie tylko do doświadczonych kierowców, ale również do tych osób, które dopiero niedawno otrzymały uprawnienia do prowadzenia pojazdu. Oferta Generali jest dobrze przemyślana i umożliwia rozszerzenie ochrony w wybranym przez siebie zakresie. Ponadto Grupa Generali oferuje atrakcyjne zniżki zarówno na kolejne produkty ubezpieczeniowe, jak i zakupy w łatwo dostępnych miejscach (np. stacje benzynowe).

Towarzystwo Generali może pochwalić się również dobrym wynikiem, gdy mowa o liczbie skarg złożonych na jego działalność do Rzecznika Finansowego. W 2023 r. na to towarzystwo wpłynęło 2393 skargi na 1% udziału w rynku. Z takim wynikiem Generali zajmuje 11. miejsce (na 25 towarzystw) w rankingu firm przyjaznych klientowi.

Poziom skarg na ubezpieczycieli w 2023 roku
Zakład ubezpieczeń z siedzibą w PolsceLiczba skarg*Udział rynkowy towarzystwa (%)¹Liczba skarg przypadająca na 1% udziału rynkowego
1Polski Gaz TUW520,3173
2TUW Cuprum720,2360
3TUZ TUW4150,8519
4TU Inter Polska S.A.6220,41555
5TUW PZUW21891,41564
6Saltus TUW6550,41638
7PZU S.A.6093628,32153
8TUiR Allianz Polska S.A.88394,12156
9Wiener TU S.A. VIG56672,52267
10Compensa TU S.A. VIG102314,52274
11Generali T.U. S.A.105284,42393
12TU Europa S.A.14750,62458
13TUiR Warta S.A.4383717,12564
14STU Ergo Hestia S.A.3996415,52578
15TU Zdrowie S.A.8140,32713
16PKO TU S.A.34641,22887
17Santander Allianz TU S.A.6320,23160
18InterRisk TU S.A. VIG104713,03490
19TUW TUW46181,23848
20Agro Ubezpieczenia TUW32300,84038
21Uniqa TU S.A.293706,94257
22Credit Agricole TU S.A.4280,14280
23LINK4 TU S.A.129002,35609
24Nationale-Nederlanden TU S.A.13500,26750
25Signal Iduna Polska TU S.A.17520,28760
* skargi wniesione bezpośrednio do zakładu ubezpieczeń lub za pośrednictwem innej instytucji w 2023 roku
¹ udział ZU w rynku Działu II, stan na 30.09.2023 r.
źródło: Rzecznik Finansowy: Dodatkowe kwartalne sprawozdanie statystyczne SKARGI NA DZIAŁALNOŚĆ ZAKŁADÓW UBEZPIECZEŃ dział II, po IV kwartałach 2023 r. oraz Sprawozdanie Rzecznika Finansowego za 2023 r.

Jako poszkodowany masz doświadczenie z firmą Generali? Podziel się swoimi spostrzeżeniami – pomóż innym kierowcom zdecydować, czy warto korzystać z ubezpieczeń komunikacyjnych Generali. Jeżeli chcesz kupić polisę, możesz skorzystać również z naszego kalkulatora OC/AC. W ten sposób sprawdzisz, jak oferta Generali prezentuje się na tle innych.

Źródła:

  • Ogólne Warunki Ubezpieczeń Komunikacyjnych Generali
  • https://www.generali.pl/
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
© 2024 Rankomat.pl sp. z o.o. (dawniej: Rankomat sp. z o.o. sp.k.)