
Unikalne, stworzone z niespotykanych w produkcji seryjnej, egzotycznych materiałów i często dostępne tylko w jednym egzemplarzu – takie właśnie są najdroższe samochody świata. Ile trzeba zapłacić, aby mieć w swojej kolekcji naprawdę wyjątkowy pojazd?
- Ile kosztują najdroższe samochody świata w 2025 roku?
- 1. Rolls-Royce La Rose Noire Droptail
- 2. Rolls-Royce Boat Tail
- 3. Bugatti La Voiture Noire
- 4. Pagani Zonda HP Barchetta
- 5. Spyros Panopoulos Automotive Chaos
- 6. Rolls-Royce Sweptail
- 7. Bugatti Chiron Profilée
- 8. Bugatti Centodieci
- 9. Mercedes-Maybach Exelero
- 10. 777 Hypercar
- Dlaczego ceny najdroższych aut świata są często szacunkowe?
- Podsumowanie
- FAQ – najczęściej zadawane pytania
Najdroższe auta są obiektem pożądania wielu miłośników motoryzacji, ale pozwolić na nie mogą sobie wyłącznie nieliczni. Jednocześnie nawet ta grupa pojazdów jest bardzo zróżnicowana – można w niej znaleźć samochody, których ceny zaczynają się od 1 mln dolarów i takie, których wartość jest szacowana na ponad 20 mln dolarów.
Ile kosztują najdroższe samochody świata w 2025 roku?
Najprawdopodobniej od ok. 8 do 30 mln dolarów – tyle w 2025 r. kosztują najdroższe samochody świata. Najprawdopodobniej, gdyż kwoty transakcyjne w przypadku najbardziej luksusowych i unikalnych pojazdów rzadko kiedy są podawane do publicznej wiadomości – wyjątkiem są aukcje. Są one jednak niewielkie, jeżeli wziąć pod uwagę ceny klasyków.
Jak do tej pory najdroższym autem, jakie kiedykolwiek sprzedano w ramach aukcji, jest wyprodukowany w 1955 r. Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe. W 2022 r. egzemplarz ten znalazł nowego właściciela w zamian za 143 mln dolarów. Aukcja została zorganizowana przez dom aukcyjny RM Sotheby’s. Jeżeli chodzi o najdroższe samochody, które zakupiono lub nadal można zakupić bezpośrednio u producenta, to w 2025 r. ich ceny kształtują się następująco:
- Rolls-Royce La Rose Noire Droptail – ponad 30 mln dolarów
- Rolls-Royce Boat Tail – 28 mln dolarów
- Bugatti La Voiture Noire – 18,7 mln dolarów
- Pagani Zonda HP Barchetta – 17 mln dolarów
- Spyros Panopoulos Automotive Chaos – 14,4 mln dolarów
- Rolls-Royce Sweptail – 13 mln dolarów
- Bugatti Chiron Profilee – 10,8 mln dolarów
- Bugatti Centodieci – 9 mln dolarów
- Mercedes-Maybach Exelero – 8 mln dolarów 777
- Hypercar – 7,9 mln dolarów
1. Rolls-Royce La Rose Noire Droptail
Aby kupić w 2025 r. Rolls-Royce La Rose Noire Droptail, trzeba wyłożyć ponad 30 mln dolarów, czyli ok. 120 mln zł. Cena odzwierciedla wyjątkowość tego pojazdu – wyprodukowano go w jedynie czterech egzemplarzach. Mozaika umieszczona na karoserii przedstawia opadające płatki róży Black Baccara, a aby oddać zmieniające się kolory tego kwiatu, na nadwozie nałożono sześć różnych warstw lakieru. Pod maską pracuje 12-cylindrowy silnik o pojemności 6,75 litra.
2. Rolls-Royce Boat Tail
Według szacunków w 2025 r. cena Rolls-Royce Boat Tail wynosi 28 mln dolarów, czyli ok. 112 mln zł. Jak wskazuje nazwa, koncept inspirowany był luksusowymi jachtami z lat 20. i 30. ubiegłego wieku. Uwagę zwraca też nietypowe wyposażenie – w samochodzie znajduje się m.in. parasol przeciwsłoneczny, podwójna lodówka na szampana, obrotowe stoliki koktajlowe i komplet zastawy stołowej.
3. Bugatti La Voiture Noire
Bugatti La Voiture Noire zostało sprzedane za kwotę 18,7 mln dolarów, czyli ok. 74,8 mln zł. I co najmniej tyle musiałby wyłożyć jego potencjalny nabywca w 2025 r. Auto powstało z okazji 110-lecia marki Bugatti i nawiązuje do przedwojennego modelu Type 57 SC Atlantic, który został zaprojektowany przez syna założyciela marki. Co ciekawe samochód został wyprodukowany tylko w jednym egzemplarzu, a producent nie podaje zbyt dużo technicznych szczegółów.
4. Pagani Zonda HP Barchetta
Model został wyposażony w 12-cylindrowy silnik Mercedes-AMG o mocy 760 KM, a jego nadwozie wykonano z tytanu i włókna węglowego. Produkcja Pagani Zonda HP Barchetta została ograniczona do jedynie trzech egzemplarzy, z czego jeden wzbogacił prywatną kolekcję twórcy Pagani. Szacowana wartość modelu Pagani Zonda HP Barchetta w momencie sprzedaży wynosiła 17 mln dolarów, czyli ok. 68 mln zł.
Kup OC już od 280 zł!
- Ceny oc w 5 minut
- Porównaj oferty 14 towarzystw
- Pomoc 200 agentów
5. Spyros Panopoulos Automotive Chaos
Spyros Panopoulos Automotive Chaos reklamowany jest jako „pierwszy samochód 5G”. Ten unikalny supersamochód jest dostępny w dwóch wersjach – ulicznej i ekstremalnej. Drugi wariant jest sporo droższy, co ma odzwierciedlenie w jego parametrach technicznych – moc silnika przekracza 3000 KM. Do tego dochodzi zastosowanie egzotycznych materiałów. Potencjalny nabywca w 2025 r. musi być przygotowany na wydatek rzędu 14,4 mln dolarów (ok. 57,6 mln zł).
6. Rolls-Royce Sweptail
To kolejny limitowany model, który znalazł się na liście najdroższych samochodów świata. Rolls-Royce Sweptail został zaprezentowany w 2017 r., a stworzono go specjalnie dla prywatnego kolekcjonera – specjalisty od jachtów. Nawiązanie do tematyki marynistycznej zauważalne jest w projekcie nadwozia, które jest inspirowane luksusowymi jednostkami morskimi. Szacowana wartość pojazdu w 2025 r. to 13 mln dolarów, czyli 52 mln zł.
7. Bugatti Chiron Profilée
To ostatnie auto z silnikiem W16, jakie opuściło fabrykę Bugatti. Bugatti Chiron Profilée przyspiesza do 100 km/h w 2,3 sekundy, a jego maksymalna prędkość wynosi aż 380 km/h. Potencjalny nabywca, który chciałby kupić ten egzemplarz w 2025 r., musiałby wyłożyć co najmniej 10,8 mln dolarów (ok. 43,2 mln zł) – właśnie za tyle pojazd został sprzedany podczas aukcji zorganizowanej przez firmę RM Sotheby’s.
8. Bugatti Centodieci
To kolejny samochód, którego projekt został przygotowany w związku ze 110-leciem marki Bugatti – łącznie wyprodukowano jedynie 10 egzemplarzy Bugatti Centodieci. Pod szklaną taflą pracuje 8-litrowy silnik W16 o mocy 1600 KM, a auto potrzebuje zaledwie 2,4 sekundy, aby przyspieszyć do 100 km/h. W 2025 r. wartość Bugatti Centodieci jest szacowana na 9 mln dolarów (ok. 36 mln zł).
9. Mercedes-Maybach Exelero
Na 8 mln dolarów, czyli ok. 32 mln zł, wyceniany jest Mercedes-Maybach Exelero. To auto z 2005 r., pod maską którego znajduje się silnik o pojemności 5,9 l z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 691 KM. Jak wszystkie inne drogie i unikalne samochody, model ten został wykonany z wyjątkowych materiałów – w tym przypadku użyto m.in. włókna węglowego, aluminium i neoprenu.
10. 777 Hypercar
W zestawieniu 10 najdroższych samochodów na świecie ostatnie miejsce zajmuje 777 Hypercar. Ten samochód w 2025 r. jest wyceniany na 7,9 mln dolarów – czyli niemal 32 mln zł. Inaczej niż wiele innych drogich aut uwzględnionych na liście jest on przeznaczony wyłącznie do jazdy po torze. Model ten został wyposażony w silnik o pojemności 4,5 l, a jego maksymalna prędkość przekracza 370 km/h. Jego wyróżnikiem jest też opatentowany, unikalny system, którego zadaniem jest wspieranie kierowcy w uzyskaniu jak najlepszych rezultatów.
Dlaczego ceny najdroższych aut świata są często szacunkowe?
Producenci ukrywają parametry techniczne drogich i luksusowych pojazdów, a ich nabywcy często chcą, aby cena nie została podana do publicznej wiadomości. W konsekwencji często można się jedynie domyślać, za ile samochód został sprzedany. To również powoduje, że zestawienia najdroższych aut mogą różnić się od siebie szczegółami. Trzeba też pamiętać, że z czasem takie samochody zyskują na wartości, a kursy walut się zmieniają.
Podsumowanie
- Za najdroższy samochód na świecie w 2025 r. uchodzi Rolls-Royce La Rose Noire Droptail – jego wartość szacuje się na 30 mln dolarów.
- Wyprodukowane współcześnie najdroższe samochody świata uchodzą za „tanie”, gdy zestawi się ich ceny z cenami osiąganymi przez niektóre oldtimery.
- Wycena najdroższych aut na świecie nie jest dokładna, co ma związek z ukrywaniem części informacji o pojazdach.
- Najdroższe auta świata wyróżniają się unikalnym designem, rzemieślniczym wykonaniem, niestandardowymi rozwiązaniami i niską dostępnością.
FAQ – najczęściej zadawane pytania
Dlaczego najdroższe auta świata kosztują miliony?
Ekskluzywne pojazdy nieprzypadkowo są drogie – wysoka cena odzwierciedla ich unikalność. Wiele z modeli powstaje na indywidualne zamówienie. Do tego dochodzi luksusowe wykończenie, standardem jest też rzemieślnicze wykonanie. Marki premium dbają o to, aby najbardziej unikalne samochody były dostępne w niewielkiej liczbie egzemplarzy.
Co oznacza termin one-off?
„One-off” tłumaczy się jako „jednorazowy”. W motoryzacji pod tym terminem kryje się auto wyprodukowane tylko w jednym egzemplarzu – w celach eksperymentalnych lub na specjalne zamówienie klienta. Jeżeli auta one-off produkuje się w ramach serii limitowanej, to jest ona niezwykle mała – obejmuje np. 3-5 egzemplarzy.
Czy najdroższe auta na świecie są dostosowane do jazdy po ulicach?
Nie wszystkie najdroższe samochody świata są dostosowane do jazdy po drogach publicznych, a powodem są ich osiągi. Świetnym przykładem jest model Pagani Huayra R, który przeznaczony jest wyłącznie do jazdy po torze. Jednocześnie właściciele najbardziej wyjątkowych aut mogą korzystać z renomowanych torów wyścigowych, np. w ramach programu „Arte in Pista”.
Kim są nabywcy najdroższych aut świata?
To nie tylko miłośnicy motoryzacji, ale również osoby, które dostrzegają możliwość zarobku na luksusowych samochodach – piłkarze, celebryci i ludzie ze świata biznesu. Prawdą jest, że wartość luksusowych i unikalnych pojazdów z czasem jedynie rośnie. Można zatem powiedzieć, że nabywcami takich aut są osoby, które chcą zdywersyfikować swoje inwestycje.
Ile kosztuje utrzymanie najdroższych aut świata?
Najdroższe samochody świata są drogie w utrzymaniu, a powodów jest kilka – są one garażowane w specjalnych warunkach, a ich pielęgnacją i serwisem zajmują się najlepsi specjaliści. Mają one też niski przebieg – wyjeżdżają na drogi tylko podczas specjalnych imprez. Przykładem mogą być eventy organizowane przez Supercar Owners Circle.